Rok: 2022

Dieta dla sportowców – zadbaj o prawidłowe odżywianie Twojego organizmu!

Odpowiednia dieta to kluczowy element w życiu każdego sportowca. Prawidłowo odżywiony organizm pozwala na osiągnięcie celów postawionych sobie celów sportowych. Dodatkowo, dieta ma wpływ na stan zdrowia naszego organizmu, co w przypadku osób aktywnych fizycznie jest niezwykle ważne. Jak więc powinna wyglądać dieta dla sportowców? Czy odpowiednia dieta dla osób aktywnych fizycznie jest ważna? Odpowiedzi na te i inne pytania, znajdziecie w poniższym artykule!

Dieta dla sportowców – dlaczego odpowiednia dieta jest tak ważna?

Dieta dla aktywnych fizycznie jest bardzo ważna i to z wielu istotnych dla sportowców powodów. Zmiana nawyków żywieniowych może pozytywnie wpłynąć na wydolność osoby uprawiającej sport zawodowo, co wpłynie na osiągane przez nią wyniki w wybranej dziedzinie sportowej. Regularne uprawianie sportu ma pewne konsekwencje dla naszego organizmu, a odpowiednia dieta pozwala zapobiec wystąpieniu stanów chorobowych, kontuzjom oraz uszkodzeniom mięśni, stawów lub więzadeł. Dieta dla sportowców powinna być odpowiednio zbilansowana tj. bogata w określoną według potrzeb organizmu sportowca ilość makroelementów, witamin, a także minerałów. Pamiętajmy również, że nawet sportowcy mogą cierpieć na alergie lub nietolerancje pokarmowe, co dodatkowo utrudnia utrzymanie naszego organizmu w jak najlepszej kondycji. Dla takich osób odpowiednia dieta będzie niezbędna, ponieważ tylko wtedy będą oni mieć pewność, że ich organizm posiada prawidłową ilość składników odżywczych i witamin, które są niezbędne w diecie dla aktywnych fizycznie. 

Dieta dla sportowców – co powinno znaleźć się w przykładowej diecie?

Powiedzieliśmy już dlaczego odpowiednia dieta w życiu osób, które regularnie uprawiają aktywność fizyczną, ma aż tak wielkie znaczenie. Warto jednak przyjrzeć się nieco bliżej przykładowej diecie osoby uprawiającej sport. Dietetycy twierdzą, że w diecie dla sportowców należy wykluczyć wszelkiego rodzaju żywność wysokoprzetworzoną, którą coraz łatwiej jest znaleźć na sklepowych półkach, oraz używki tj. alkohol i nikotyna. Codzienne posiłki powinny spełniać zapotrzebowanie energetyczne naszego organizmu, które w przypadku osób uprawiających aktywność fizyczną jest zdecydowanie większe. Zapotrzebowanie energetyczne nie jest jednakowe, nawet w przypadku sportowców. Na to ile energii będzie nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia, ma wpływ przede wszystkim rodzaj sportu oraz intensywność ćwiczeń, a także stan zdrowia naszego organizmu. Dieta dla sportowców powinna opierać się na trzech głównych wartościach jakimi są węglowodany, białko i tłuszcze. Węglowodany odpowiadają przede wszystkim za dostarczenie energii do organizmu, która wspiera prawidłową pracę mięśni. Białko natomiast ma wpływ na ich prawidłowy wzrost oraz rozwój, co jest szczególnie potrzebne w przypadku wszelkiego rodzaju kontuzji, które u sportowców mogą pojawiać się bardzo często. W przypadku tłuszczy w diecie sportowca, należy jednak powiedzieć nieco więcej. Dieta sportowca powinna opierać się na tak zwanych zdrowych tłuszczach, czyli produktach, które w swoim składzie zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe.

Read More

Bieganie – korzyści płynące z regularnego wykonywania aktywności fizycznej

Bieganie to sport, który wymaga dużo poświęcenia i ciężkiej pracy. Jest to jeden z najpopularniejszych sportów na świecie, dlatego istnieje wiele klubów i grup biegowych, w których grupowicze wzajemnie wspierają i motywują się do przekraczania swoich własnych granic. Trening biegowy może pomóc biegaczom poprawić ich wyniki. Można to zrobić, biegając regularnie, stosując odpowiednią dietę. Korzyści płynące z treningu biegowego są liczne – poprawia on zdrowie układu krążenia, poprawia nastrój, wspomaga odchudzanie i nie tylko – może to być również dobry sposób na złagodzenie stresu, który każdego dnia może mieć negatywny wpływ na ogólny stan Twojego organizmu. Jednak bieganie oraz zachowanie regularności treningów, może być trudne dla Ciebie i twojego ciała, jeśli nie wiesz, jak prawidłowo trenować. Jak stworzyć odpowiedni biegowy plan treningowy i rozpocząć swoją przygodę z bieganiem? 

Trening biegowy – od czego rozpocząć swoją przygodę z bieganiem? 

Bieganie to świetna forma ćwiczeń. Dziś bieganie stało się istotną częścią życia wielu ludzi na całym świecie. Trening biegowy pomaga w odchudzaniu, zmniejsza stres, obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, poprawia jakość snu, poprawia nastrój i samoocenę, dodaje energii i nie tylko.Może to zrobić każdy, zawsze i wszędzie. Jednak nie jest łatwo zacząć biegać, bez wiedzy, która pozwoli Ci w bezpieczny sposób przygotować się do biegania w wybranym przez Ciebie stylu. Aby pomóc tym, którzy próbują zacząć biegać, przygotowaliśmy kilka bardzo ważnych rad i wskazówek, które pomogą Ci przyzwyczaić organizm do codziennej aktywności fizycznej.

Trening biegowy to proces nauki biegania. Zaczyna się od podstaw, takich jak chodzenie, a następnie przechodzi do biegania we własnym tempie. Istnieje wiele rodzajów metod treningu biegowego, z których możesz wybrać ten odpowiedni do Twoich osobistych preferencji i potrzeb. Jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie biegania jest skorzystanie z bieżni. Pozwala to na powolne zwiększanie szybkości i wytrzymałości bez martwienia się o pochyłości lub wzniesienia. Jeśli dopiero zaczynasz biegać, najlepiej wykorzystaj to jako wprowadzenie do tego sportu, zanim spróbujesz jakiejkolwiek innej formy ćwiczeń. Ważne jest, aby śledzić swoje dotychczasowe postępy, aby zobaczyć, jak daleko zaszedłeś i jakie ulepszenia musisz wprowadzić w przyszłości. Może to być niezwykle motywujące, zwłaszcza w momencie zwątpienia we własne możliwości lub jeśli nie zauważasz efektów treningów. Do monitorowania warto wykorzystać ogólnodostępne aplikacje, które wystarczy zainstalować na swoim smartphonie i umieszczać informacje takie jak przebyty dystans, nawodnienie czy czas trwania treningu.

Trening biegacza nie obejdzie się również bez odpowiednich butów sportowych, które są dostosowane do wybranej aktywności fizycznej. Jeśli zdecydowałeś się zacząć biegać lub planujesz powrót do aktywności fizycznej po przebytej kontuzji, wyżej wymienione wskazówki pozwolą Ci na powrót w wielkim stylu! 

Profesjonalne porady trenera biegowego znajdziesz na stronie: https://ksstaszewscy.pl.

Read More